Csodakapu Alapítvány

Alapítványunk célja

Ezt a kiemelten közhasznú Alapítványt azzal a céllal hoztuk létre, hogy segíthessünk. Segíthessünk szakmaiságunkkal, emberségünkkel és elkötelezettségünkkel mindazoknak, akiknek gyerekekei különlegesek a szó mindenfajta értelmében. Különlegesek, mások: mert sérültek, mert máshogy fejlődnek (vagy túl gyorsan vagy túl lassan), mert valahol elmaradtak vagy túlságosan előreszaladtak, mert sokkal több van bennük, mint amit meg tudtak mutatni, mert nem elég „kockák” az iskolának, mert túlságosan zárkózottak vagy éppen akaratosak, megkérdőjeleznek „pörögnek”. Szóval mindazoknak, akiknek pont ránk van szüksége. Célunk, hogy a sajátos nevelési igénnyel fellépő gyerekek szervezeti keretek között – szakmailag egymásra épülő, egymást erősíró, súlypontozott ­ fejlesztő eljárásokban részesüljenek, amik hozzásegítik az esélyegyenlőséghez, képességeik és személyiségük kiteljesítéséhez. Célnak tűztük ki a megelőzés fontosságának, módszereinek, terjesztését. Kiemelt fontosságúnak tartjuk a korai szűrést, a szülők és pedagógusok tájékoztatását, segítését, képzését.

Kiknek tud az Alapítvány segíteni?

Elsősorban a SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ gyereknek a kifejezetten érzékszervi fogyatékos gyerekek (vak­gyengénlátó, mozgásfogyatékos, mozgássérült, siket­nagyothalló gyerekek) kivételével ­ a mozgásfejlődésben megkésett, elakadt, vagy fejlesztési lépcsőfokokat kihagyott gyerekeknek, ­ a beszédfejlődésbeli elmaradással indulóknak ­ a beszédészlelésben, beszédmegértésben, beszédprodukcióban zavart gyerekeknek ­ iskola­éretleneknek ­ részképességzavaros: diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás gyerekeknek ­ tanulásban akadályozott gyerekeknek ­ organikus és pszichés alapú hiperaktív gyerekeknek ­ aktivitás és figyelem zavaros gyerekeknek ­ autisztikus gyerekeknek ­ tehetséges, de a lehetőségeit kihasználni nem tudó gyerekeknek. Másodsorban az SNI­s gyerekek családjainak és a gyerekekkel foglalkozó pedagógusoknak igyekszünk hatékony segítséget nyújtani

Mit vállalunk?

Óvodákban, iskolákban végzünk mozgásszűréseket, hogy a gyerekek családja és a pedagógusok tisztább képet kapjanak a gyermekük idegrendszerének érettségéről. Ahol a gyermek veszélyeztetett a szükséges tanulási zavarra, ott lehetséges megelőző, illetve felzárkóztató módokat javasolunk. Szemléletformáló, ismeretközlő előadásokat tartunk a nevelési intézményekben, szakemberek és szülők számára. Részt veszünk az Alapozó Terápiás szakemberek akkreditált képzésében. Idegrendszer­fejlesztő mozgáscsoportokat, gyermek pszichodráma­, művészetterápiás­, önismereti csoportokat támogatunk, szakmailag felügyelünk. Tanulási nehézséggel küzdők számára ( dyslexia, dysgraphia) egyéni fejlesztést vállalunk. Egyéni vizsgálatokat, tanácsadásokat nyújtunk a minket megkeresők számára. Az a többlet, melyet az Alapítvány nyújtani képes a független megsegítéseknél, az a fejlesztés súlypontjainak meghatározása , az egymásra épülés tudatossága, a test és lélek egységének szem előtt tartása folyamatos nyomon követés és rugalmas átszervezés lehetősége.

Munkatársaink és önkénteseink

  • Sólyom Brigitta

    Pszichopedagógus ( 2005 ELTE BGGYFK)
    Alapozó-terapeuta ( 2005)
    Homloklebeny-oktató, tréner
    INPP ( 2009)
    KKP-tanácsadó (2009 KRE)
    Nild-terapeuta I.(2010)
    Nild-terapeuta II. ( 2011)
    Alapozó mozgásterápia oktató,

    Vezető terapeuta (2011)
    Nild-terapeuta III. ( 2015)
    RGM csoportvezető (2018-2023)
    Grafo logika
    6S Method Games fejlesztő





    Tanulási nehézséggel küzdő óvodások, kisiskolások diagnosztizálása. Alapozó mozgásterápiás csoportok vezetése. NILD terápiás foglalkozások vezetése. Gyermek és felnőtt egyéni és csoportos homloklebeny terápia vezetése. Szülői tanácsadás, pedagógusok képzésem tájékoztató előadások tartása. Alapítvány szakmai vezetése.

    Munkahely: Csodakapu Közhasznú Alapítvány szakmai vezető, A Fejlődés háza fejlesztő központ vezető ( XIII. ker.)

  • Ernszt-Lévai Nóra

    Konduktor-óvodapedagógus
    Alapozó mozgásterapeuta
    Homloklebeny terapeuta
    Integrált Szülő és Csecsemő Konzulens hallgató

    2-3 éves gyermekek konduktív szemléletű korai fejlesztése. Óvodás korú gyermekek idegrendszerének mozgásos érzékszervi fejlesztése, alapozó mozgásterápia kis létszámú csoportban vagy egyénileg, Homloklebeny terápia kisiskolás korú gyermekeknek. Iskolaelőkészítő foglalkozás vezetése mozgás és kognitív képességek fejlesztésével. Egyéni fejlődését figyelembe véve konduktív pedagógia alkalmazása. Pszichomotoros funkciók vizsgálata 4 éves korig.

    Munkahely: Csodakapu Közhasznú Alapítvány, Fejlesztőház vezetése

  • Hofferné Dér Edit

    • Tanító, pszichoterapeuta
    • Alapozó mozgásterapeuta oktató, vezető terapeuta
    • GOH-GMP Beszédészlelés, beszédértés diagnosztikája
    • AIT/FST Hallási Figyelem Tréning (2011)




    Hallási túlérzékenység, auditív feldolgozási zavar, beszédészlelési, beszédértési probléma diagnosztikája, terápiája.

    Munkahely: Csodakapu Közhasznú Alapítvány, Szitakötő Gyerekház (Nagykőrös)

  • Schvajda Nóra

    • Óvodapedagógus
    • Alapozó mozgásterapeuta
    • Homloklebeny terapeuta
    • Babamasszőr oktató








    Óvodás korú gyermekek, és kisiskolások idegrendszerének mozgásos érzékszervi fejlesztése csoportosan, illetve egyénileg. Homloklebeny terápia alkalmazása, valamint óvodáskorú gyermekek iskolára való felkészítése.



  • Bajnok Ildikó

    • Konduktor-tanító
    • Alapozó mozgásterapeuta
    • Kiegészítő tanfolyamok:

      Masszázs (Magyar Természetgyógyászok Szövetsége)








    Szakmai tanácsadás eltérő fejlődési menetű csecsemőkkel és kisgyermekekkel foglalkozó szakembereknek. Korai preventiv programok, előadások levezetése.


    Munkahelyek: Csodakapu Közhasznú Alapítvány, Magyar Honvédség Egészségügyi Központ Koraszülött Osztálya és Szakambulanciája, Vasútegészségügyi Szolgáltató Nonprofit Kft Rendelőintézete.

  • Mihályiné Lakatos Anita

    • Tanító, mesterpedagógus
    • Fejlesztő pedagógus
    • Alapozó terapeuta
    • Homloklebeny terapeuta






    Óvodások, kisiskolások, tanulási nehézségekkel, részképesség-gyengeséggel küzdők csoportos és egyéni fejlesztése alapozó terápiával, homloklebeny terápiával, NILD, Sindelar diszkalkulia és diszlexia prevenciós, reedukációs technikák alkalmazásával.

    Munkahelyek: Csodakapu Közhasznú Alapítvány, Molnár-Ferenc Magyar-Angol Két Tan. Nyelvű Ált.Isk.

  • Kocsis Hitter Eszter

    • Gyógypedagógus - logopédus, szometopedagógus (2018)




    Megkésett beszédfejlődés diagnosztizálása és terápiája 2-4 éves gyermekek részére. Óvodás és kisiskolás gyermekek logopédiai szűrése és a diagnosztizált beszédhibák korrekciója, artikulációs terápia. Nyelvlökéses nyelés korrekciója. Dadogás terápia csoportos fejlesztésben.

    Munkahelyek: Csodakapu Közhasznú Alapítvány, Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat VI. kerületi Tagintézménye

  • Lénárt-Koléder Barbara

    • Tanító
    • Gyógypedagógus-logopédus
    • Sindelar-Zsoldos program I., II.
    • Alapozó mozgásterapeuta
    • Nyelvlökéses terápia
    • Homloklebeny terápia







    Óvodáskorú gyermekek szűrése, fejlesztése alapozó terápiával.

  • Mlaticsek Balajti Bernadett

    • Óvodapedagógus
    • Alapozó mozgásterapeuta
    • Pszichológia MA (2014)
    • Alapozó Alapozása képzés






    14 éve óvodapedagógus ( szakmai díjas), inkluzív pedagógiai szemlélet, sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja. Óvodás korú gyermekek idegrendszerének mozgásos, érzékszervi fejlesztése.

  • Bronner Renáta

    • Pszichopedagógus, terapeuta,
    • hallássérülteket oktató tanár (2007)
    • Alapozó terapeuta (2008)
    • GOH-GMP Beszédészlelés, beszédértés
    • diagnosztikája, terápiája (2012)
    • Pszichológiai MA (2014)
    • Homloklebeny terapeuta (2017)









    Óvodások, kisiskolások, tanulási nehézséggel küzdő gyermekek diagnosztizálása, fejlesztése alapozó mozgásterápiával. Magatartási zavarral és figyelmi, koncentrációs nehézségekkel küzdő gyermekek, illetve felnőttek fejlesztése, tehetséggondozás homloklebeny tréning segítségével.

    Munkahelyek: Csodakapu Közhasznú Alapítvány

  • Varga Rebeka

    • Autizmus spektrum pedagógiája
    • Ertelmileg akadályozottak pedagógiája





    Egyéni autizmus specifikus fejlesztés, csoportos szociális-kommunikációs fejlesztés, óvodás és iskolás korosztály számára.

  • Bedők Eszter

    • Gyógypedagógus (2014)
    • Sindelar-Zsoldos program 2. – Tanulási-,
    • és magatartási zavarok terápiája iskoláskorban (2017)
    • Alapozó terapeuta(2017)
    • A diszlexia megelőzése -az értő olvasás előkészítése (2017)
    • Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata (2018)
    • A Fonológiai Tudatosság Teszt, a Ritmikus Írás,
    • a „Figyelj Rám!” és a „Morze” NILD technika (2018)
    • A matematika és a téri-vizuális gondolkodás
    • fejlesztése NILD-es eszközökkel (2018)
    • Homloklebeny terápia (2018-)
    • Dinamikus szenzoros integráció terápia (2018-)












    Óvodáskorú gyermekek szűrése, fejlesztése alapozó terápiával. A tanulási nehézséggel küzdő diákok számára NILD alapú fejlesztő foglalkozásokat tartok egyéni formában.

    Munkahelyek: Csodakapu Közhasznú Alapítvány, Budapesti Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Szakgimnázium

  • Rádi Réka

    • Testnevelő tanár (2014)
    • Gyógytornász (2010)
    • Alapozó mozgásterapeuta (2015)
    • Homloklebeny terapeuta (2016)
    • Nild I. blokk (2018)
    • GOH-GMP Beszédészlelés és beszédértés
    • diagnosztikája, terápiája (2019)










    Óvodások felmérése és fejlesztése alapozó terápiával egyéni foglakozáson és kis létszámú csoportban. Figyelem, viselkedési- és tanulási nehézséggel küzdő kisiskolások segítése homloklebeny tréninggel és Nild terápiával.

    Munkahelyek: Csodakapu Közhasznú Alapítvány

  • Kiss Debóra

    • Klinikai és mentálhigiénés gyermek-és ifjúsági
    • szakpszichológus
    • Pár- és családterapeuta
    • Felnőtt pszichodráma asszisztens jelölt
    • Gyermek pszichodráma csoportvezető jelölt







    Tíz éve dolgozom egyéni és csoportos formában gyermekekkel, valamint szüleiknek nyújtok nevelési kérdésekben segítséget. A gyermek terápiás ellátásba vételét szülőkonzultáció és állapotfelmérés előzi meg, melynek végén közösen döntünk a megfelelő terápiás módszer kijelöléséről. Gyermek és felnőtt pszichodráma asszisztens.

    Munkahely: Csodakapu Közhasznú Alapítvány, B30 Pszichológia Központ

  • Venglovecz Zoltán

    • Alapozó mozgásterapeuta
    • Testnevelő tanár
    • Úszás oktató
    • Hatha jóga oktató






    Óvodások, kisiskolások fejlesztése Alapozó mozgásterápiával.

  • Bialné Végh Anna

    Gyógypedagógus - logopédia és tanulásban akadályozottak pedagógiája
    Nyelvlökéses nyelés terápiája


    Logopédiai szűrés és egyéni terápiák óvodás kortól felnőtt korig. Elsősorban artikulációs terápia és nyelvlökéses nyelés korrekciója.

    Munkahely: Veresegyházi EGYMI, Csodakapu Közhasznú Alapítvány

  • Marinka Henriett

    • Óvodapedagógus
    • Alapozó terapeuta
    • Homloklebeny terapeuta






    Óvodás és kisiskolás gyermekek kiscsoportos és egyéni fejlesztése alapozó terápiával.

    Munkahely: Csodakapu Közhasznú Alapítvány

  • Vozár Klári

    • Óvodapedagógus
    • Alapozó mozgásterapeuta
    • Drámapedagógus






    Óvodás és kisiskolás korú gyerekek idegrendszerének mozgásos érzékszervi fejlesztése csoportosan.

    Munkahely: Csodakapu Közhasznú Alapítvány, Csip-Csup Csodák Magánóvoda

  • Bogár Orsolya

    Gyógypedagógia - pszichopedagógia és tanulásban akadályozottak pedagógiája (2020)
    Dyscalculine Program. A Diszkalkulia korszerű terápiája. Akkreditált tanfolyam (2021)


    Óvodás, kisiskolás, felső tagozatos tanulási nehézségekkel, részképesség-gyengeséggel küzdő gyermekek, tanulók egyéni fejlesztését végzem.

    Munkahely: Csodakapu Közhasznú Alapítvány, Józsefvárosi EGYMI és Általános Iskola

  • Koi Jusztina

    Óvodapedagógus (AVKF)
    Gyógypedagógus (végzős hallgató) - ELTE-BGGYK / Tanulásban Akadályozottak Szakirány
    NILD Tanulási Terápiás Fejlesztő (I-II.Blokk)


    Főleg iskoláskorú gyermekek anyanyelvi fejlesztése NILD tanulási terápiás szemlélettel, eszközökkel. Mindazon részképességek intenzív és komplex megdolgoztatása, melyeket a leginkább kell használnunk a tanulási folyamatban (emlékezet, figyelem és koncentráció). A fejlesztések során ezeken felül nagy hangsúlyt kap a megfelelő olvasástechnika, szókincs, szövegértés, nyelvtani ismeretek kialakítása és fejlesztése, melyeket a felső tagozaton már bővítünk az adott tanuló számára megfelelő tanulási módszertannal és technikákkal.

  • Berényi Márta

    Tanár, színház- és drámapedagógus
    Gyermekpszichodráma asszisztens
    Felnőtt pszichodráma asszisztens jelölt

    Pszichodráma csoportokkal való foglalkozás óvodás kortól kamaszkorig. Szülőkkel folytatott segítő beszélgetés, a gyerekekkel való drámajátékon keresztül történő terápiás támogatás. Pszichodráma mellett drámapedagógiai projektekben való részvétel, ahol a közösségformálás és az egyéni személyiségfejlődés támogatása kerül fókuszba.

    Munkahely:Csodakapu Alapítvány, Piros Kakaó, Hevzsó Stúdió